Eseménynaptár

tesztbanner
Új Széchenyi Terv
banner_oltasbiztonsag.png

1.Ápolási díj kérelemhez csatolt háziorvosi igazolás felülvizsgálatát végző szakorvos, szerv kijelölése

2011.02.14. hétfő 10:10Nyomtatás

 1. Ügy megnevezése, tárgya

Az ápolási díj a tartósan gondozásra szoruló személy otthoni ápolását ellátó nagykorú hozzátartozó részére biztosított anyagi hozzájárulás, amelyet az ápolást végző személy lakóhelye szerint illetékes települési önkormányzat, 2006. január 1-jétől annak jegyzője állapít meg.

2. Eljáró hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma, ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása

Eljáró hatóság: ápolást végző személy lakóhelye szerint illetékes Kistérségi népegészésügyi intézet , kistérségi tiszti orvos

Illetékes kistérségi népegészségügyi intézet elérhetőségét a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menűponton belül találja meg.

3. Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma

1993. évi III. törvény a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról

4. Ügyintézési útmutató

4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a kérelmet

  •  Otthoni ápolást ellátó nagykorú hozzátartozó a jegyes kivételével (házastárs, egyeneságbeli rokon, örökbefogadott, mostoha- és neveltgyermek, örökbefogadó-, mostoha- és nevelőszülő, testvér; élettárs, egyeneságbeli rokon házastársa, házastárs egyeneságbeli rokona és testvére, testvér házastársa).

  •  Ápolási díjat megállapító szerv

A kérelem benyújtható írásban és természetes személy esetén szóban is. Ez utóbbi esetben a hatóság ügyintézője a kérelemről jegyzőkönyvet vesz fel.

4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok (amennyiben az eljárás kérelemre indul)

Az ügyfél (és képviselet igénybevétele esetén képviselőjének) neve, lakcíme vagy székhelye, az ügyfélnek a hatóság döntésére való kifejezett kérelme

4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok

a) háziorvos igazolása arról, hogy az ápolt súlyosan fogyatékos, vagy tartósan beteg,

b) háziorvos arra vonatkozó szakvéleménye, hogy az ápolt állandó és tartós gondozásra szorul,

c) háziorvosi igazolás alapjául szolgáló dokumentum

( az orvosszakértői szerv szakvéleménye, vagy

a megyei gyermek-szakfőorvos igazolása, vagy

a fekvőbeteg-szakellátást nyújtó intézmény vagy területileg illetékes szakrendelő intézet szakorvosa által kiadott zárójelentés, igazolás, vagy a tanulási képességet vizsgáló szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleménye )

A dokumentumok az alábbi formában nyújthatók be:

  •  eredetiben vagy

  •  hiteles másolatban vagy

  •  eredeti bemutatása mellett fénymásolatban.

Amennyiben az ügyfél az eredeti dokumentum bemutatása mellett fénymásolatot nyújt be, azt az ügyintéző összeveti a bemutatott eredeti példánnyal és azonosság esetén a másolatra feljegyzi az eredeti példány bemutatásának tényét, időpontját, kézjegyével ellátja, az eredeti példányt pedig visszaadja az ügyfélnek. Amennyiben a hatóság másolja le az eredeti okiratot, oldalanként 100 Ft illetéket kell az eredeti okiraton illetékbélyegen leróni.

4.4 Jogszabály szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok

4.5 Ügyintézési folyamat leírása

A hatóság a megadott adatok alapján jelöli ki a felülvizsgálatot végző szakorvost, szervet.

Az általános ügyintézési folyamat leírását a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül találja meg

4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb hatóságok

A háziorvos által kiállított igazolás felülvizsgálatát végző szakorvos, szerv kijelölésére irányuló eljárásban szakhatóság, vagy egyéb hatóság nem működik közre.

5. Ügyintézési határidő

Az ügyintézési határidő 30 nap.

Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról, kezdetéről, az ügyintézési határidőbe nem beszámítható időtartamokról, a határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül tájékozódhat.

6. Igazgatási szolgáltatási díj, illeték mértéke, megfizetés módja

Amennyiben a kérelmet az ápolási díjra jogosult hozzátartozó nyújtja be, az államigazgatási eljárási cselekményért illetéket kell fizetni, melynek összegét az illetékekről szóló 1990. évi

XCIII. törvény mindenkor hatályos szövege állapítja meg. Az általános tételű államigazgatási eljárásért fizetendő illeték 2.200,- Ft.

Az illeték megfizetés illetékbélyegben történik, amit a kérelemre kell felragasztani.

A helyi önkormányzat (jegyző) teljes személyi illetékmentességben részesül.

Az illetékfizetési kötelezettségről, az illeték megfizetésének elmulasztásáról, az illetékmentességről és a költségmentességről szóló tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.

7. Elektronikus úton végezhető cselekményekről tájékoztatás

A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.

8. Egyéb

Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat
www.antsz.hu