1. Ügy megnevezése, tárgya
Az atomenergia alkalmazása körébe tartozó (anyagokkal, berendezésekkel végzett ill. létesítményekkel kapcsolatos) tevékenység csak engedéllyel kezdhető meg, illetve folytatható.
Az atomenergia alkalmazása körébe tartozó tevékenység végzésére jogosító engedéllyel rendelkező (engedélyes) köteles gondoskodni sugárvédelmi szolgálat felállításáról valamint köteles biztosítani a szolgálat működéséhez szükséges személyi és tárgyi feltételeket.
A sugárvédelmi szolgátat ellenőrzi, hogy az adott létesítményben dolgozó személyek, a létesítmény területének és közvetlen környezetének sugárvédelmi helyzete megfelel-e a jogszabályokban, valamint az általa elkészített Munkahelyi Sugárvédelmi Szabályzatban meghatározott feltételeknek.
A Munkahelyi Sugárvédelmi Szabályzatot az engedélyes kérelmére a megyei kormányhivatal népegészségügyi szakigazgatási szervének területileg illetékes Sugáregészségügyi Decentruma hagyja jóvá.
2. Eljáró hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma, ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása
Eljáró hatóság: az engedélyes székhelye (telephelye) szerint illetékes Sugáregészségügyi Decentrum.
Megyei kormányhivatalok népegészségügyi szakigazgatási szerveinek elérhetőségei és a Sugáregészségügyi Decentrumok felsorolását tartalmazó 16/2000. (VI.8.) EüM rendelet 7. számú melléklete, a Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül megtalálhatóak.
3. Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma
Az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény egyes rendelkezésének végrehajtásáról szóló 16/2000. (VI.8.) EüM rendelet
4. Ügyintézési útmutató
4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a kérelmet
A kérelmet az engedélyes nyújthatja be az eljáró hatósághoz.
A kérelem benyújtható írásban és szóban (természetes személy ügyfél esetében) is. Ez utóbbi esetben a hatóság ügyintézője a kérelemről jegyzőkönyvet vesz fel.
4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok (amennyiben az eljárás kérelemre indul)
A kérelemben fel kell tüntetni az alábbi adatokat:
a) A kérelmező neve (megnevezése), címe (székhelye),
b) A sugárvédelmi megbízott (helyettese) személyi adatai.
4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok
a) Munkahelyi sugárvédelmi szabályzat,
b) A sugárvédelmi megbízott (helyettes) írásos megbízásának másolati példánya
A dokumentumok az alábbi formában nyújthatók be:
eredetiben vagy
hiteles másolatban vagy
az eredeti bemutatása mellett fénymásolatban.
Amennyiben az ügyfél az eredeti dokumentum bemutatása mellett fénymásolatot nyújt be, azt az ügyintéző összeveti a bemutatott eredeti példánnyal és azonosság esetén a másolatra feljegyzi az eredeti példány bemutatásának tényét, időpontját, azt kézjegyével ellátja, az eredeti példányt pedig visszaadja az ügyfélnek.
Amennyiben a hatóság másolja le az eredeti okiratot, oldalanként 100.- Ft illetéket kell az eredeti okiraton illetékbélyegben leróni.
4.4 Jogszabály szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok
4.5 Ügyintézési folyamat leírása
Az eljárást lefolytató Sugáregészségügyi Decentrum a megadott adatok alapján dönt a jóváhagyása megadásáról.
Az általános ügyintézési folyamat leírását a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül találja meg
4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb hatóságok
Az eljárásban szakhatóság nem vesz rész.
5. Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidő 30 nap.
Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról, kezdetéről, az ügyintézési határidőbe nem beszámítható időtartamokról, a határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül tájékozódhat.
6. Igazgatási szolgáltatási díj, illeték mértéke, megfizetés módja
Az eljárásért az 1/2009. (I.30.) EüM rendelet 1. számú melléklete VIII.19. pontja szerinti igazgatási szolgáltatási díjat az eljárás megindításakor kell megfizetni postai befizetéssel vagy átutalással. Az eljáró hatóság számlaszámát az 1/2009. (I.30.) EüM rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.
A díj megfizetését a kérelem benyújtásakor igazolni kell. A befizetés megtörténte a postai feladóvevény, illetve az átutalást bizonyító bankkivonattal igazolható.
Az igazgatási szolgáltatási díjfizetési kötelezettségről, a díj meg nem fizetéséről, a díjfizetési kötelezettség alóli mentességről szóló tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.
7. Elektronikus úton végezhető cselekményekről tájékoztatás
A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.
8. Egyéb