Eseménynaptár

tesztbanner
Új Széchenyi Terv
banner_oltasbiztonsag.png
Főoldal » Felső menü » Ügyfeleknek » Hatósági ügyintézés » Engedélyek » Élelmezés - és táplálkozás-egészségügy

6. Vendéglátó-termék végső fogyasztó részére történő kiszállító tevékenység engedélyezése iránti kérelmek benyújtásához

2011.02.15. kedd 12:34Nyomtatás

1. Ügy megnevezése, tárgya

Vendéglátó-termékek szállításakor, tárolásakor biztosítani kell, hogy azokat minőségcsökkenés, sérülés és szennyeződés ne érje. A szállítás csak a közegészségügyi követelményeket kielégítő zárt edényzetben, meghatározott feltételeket kielégítő csomagolásban történhet. A kísérőjegyen tanúsítani kell a gyártás és a minőségmegőrzés idejét.

Vendéglátó-termék szállítására csak tiszta, szagtalan, szennyeződéstől és fertőző anyagoktól mentes, könnyen tisztítható, fertőtleníthető szállítóeszközt, járművet, szállítótartályt szabad használni, amely alkalmas a vendéglátó-termék minőségének és állagának megóvására.

Vendéglátó-termék végső fogyasztó részére történő kiszállító tevékenység végzéséhez az kistérségi népegészségügyi intézet engedélye szükséges.

2. Eljáró hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma, ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása

Az eljáró hatóság a kiszállítás helye szerint területileg illetékes kistérségi népegészségügyi intézet.

 Illetékes kistérségi népegészségügyi intézet elérhetőségét a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menűponton belül találja meg.

3. Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma

  •  a vendéglátó termékek előállításának feltételeiről

67/2007. (VII. 10.) GKM-EüM-FVM-SZMM együttes rendelet

4. Ügyintézési útmutató

4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a kérelmet

Az engedély iránti kérelmet a tevékenységet folytatni kívánó természetes személy (kereskedő), jogi személy esetén annak képviselője, vagy jogi személynek nem minősülő gazdasági társaság esetén annak képviselője nyújthatja be. A kérelmet írásban kell benyújtani. Természetes személy a kérelmet szóban is előterjesztheti, ebben az esetben az ügyintéző jegyzőkönyvet vesz fel.

4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok (amennyiben az eljárás kérelemre indul)

A kérelemben fel kell tüntetni az alábbi adatokat:

a) a kérelmező

aa) nevét,

ab) székhelyét és telephelyét,

b) a szállító jármű adatait, a szállítás módját,

c) a szállítással érintett közigazgatási terület megnevezését,

d) a kiszállítani kívánt élelmiszerek, ételek felsorolását,

e) a csomagolás módját,

f) a hűtés/melegen tartás módját;

4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok

A bejelentéssel, ill. az engedélyezési kérelemmel együtt a 38/2003. (VII. 7.) ESzCsM-FVM-KvVM együttes rendelet 17.§ adatkövetelményeit teljesítő dokumentumok benyújtása is szükséges. 

A dokumentumok az alábbi formában nyújthatók be:

  •  eredetiben vagy

  •  hiteles másolatban vagy

  •  az eredeti bemutatása mellett fénymásolatban.

Amennyiben az ügyfél az eredeti dokumentum bemutatása mellett fénymásolatot nyújt be, azt az ügyintéző összeveti a bemutatott eredeti példánnyal és azonosság esetén a másolatra feljegyzi az eredeti példány bemutatásának tényét, időpontját, az illeték megfizetésének tényét, azt kézjegyével ellátja, az eredeti példányt pedig visszaadja az ügyfélnek. Ennek a nem hitelesített fénymásolatnak az illetéke oldalanként 100,- Ft, amelyet az eredeti okiraton (hátoldalán) kell illetékbélyegben megfizetni.

4.4 Jogszabály szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok

Formanyomtatványt az eljáró szerv nem rendszeresített.

4.5 Ügyintézési folyamat leírása

A hatóság a megadott adatok alapján, szükség esetén helyszíni szemle tartása után dönt az engedély megadásáról.

Az általános ügyintézési folyamat leírását a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül találja meg.

4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb hatóságok

A biocid hatóanyag vagy termék alkalmazási céljától, ill. tervezett terméktípus szerinti alkalmazástól függően az OTH szakmai intézetei (OKI, OKBI, OÉTI, OEK) vagy az MGSZH, esetlegesen külső szakértő bevonása.

5. Ügyintézési határidő

Az ügyintézési határidő 30 nap.

Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról, kezdetéről, az ügyintézési határidőbe nem beszámítható időtartamokról, a határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül tájékozódhat.

 6. Igazgatási szolgáltatási díj, illeték mértéke, megfizetés módja

Az eljárásért az 1/2009. (I.30.) EüM rendelet 1. számú melléklete II.7. pontja szerinti igazgatási szolgáltatási díjat az eljárás megindításakor kell megfizetni postai befizetéssel vagy átutalással. Az eljáró hatóság számlaszámát az 1/2009. (I.30.) EüM rendelet 2. számú melléklete tartalmazza. 

A díj megfizetését a kérelem benyújtásakor igazolni kell. A befizetés megtörténte a postai feladóvevény, illetve az átutalást bizonyító bankkivonattal igazolható.

Az igazgatási szolgáltatási díjfizetési kötelezettségről, a díj meg nem fizetéséről, a díjfizetési kötelezettség alóli mentességről szóló tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.

7. Elektronikus úton végezhető cselekményekről tájékoztatás

A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.

8. Egyéb

Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat
www.antsz.hu