Eseménynaptár

tesztbanner
Új Széchenyi Terv
banner_oltasbiztonsag.png
Főoldal » Felső menü » Ügyfeleknek » Hatósági ügyintézés » Engedélyek » Kémiai biztonság és biocid termékek

5. A követelményektől eltérő biocid termék ideiglenes forgalomba hozatalának engedélyezése

2011.02.15. kedd 12:11Nyomtatás

 1. Ügy megnevezése, tárgya

Az eljárás a 38/2003. (VII.7.) ESzCsM-FVM-KvVM együttes rendelet 3.§-a szerinti engedélyezést, ill. regisztrációt követő időszakban érvényes.

A biocid hatóanyagra és termékre vonatkozó engedélyezési, illetve regisztrációs kötelezettség az adott hatóanyagnak a Közösségi Jegyzékére (ANNEX 1., 1a. = 38/2003. (VII.7.) ESzCsM-FVM-KvVM együttes rendelet 1. és 1/a. számú melléklet) való felkerülésének hatálybalépését követően áll be, a rendelet előírásainak megfelelően.

2. Eljáró hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma, ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása

Országos Tisztifőorvosi Hivatal (OTH),

Közegészségügyi Főosztály

1097 Budapest, Gyáli út 2-6.

H-Cs: 8-1630 h

P: 8-14 h

Czékus Miklós kémiai biztonsági és biocid koordinátor

e-mail: czekus.miklos@oth.antsz.hu

Tel.: 06 1 476 - 1100 /2620, Fax.: 06 1 476-6428

3. Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma

• Az Európai Parlament és a Tanács 98/8/EK irányelve (1998. február 16.) a biocid termékek forgalomba hozataláról

• 38/2003. (VII. 7.) ESzCsM-FVM-KvVM együttes rendelet a biocid termékek előállításának és forgalomba hozatalának feltételeiről

• A Bizottság 1451/2007/EK rendelete (2007. december 4.) a biocid termékek forgalomba hozataláról szóló 98/8/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv 16. cikkének (2) bekezdésében említett 10 éves munkaprogram második szakaszáról

4. Ügyintézési útmutató

4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a kérelmet

Előre nem látott és más módon el nem hárítható veszély esetén az a természetes vagy jogi személy nyújthatja be a kérelmet, aki a közegészségügyi veszélyhelyzet felméri vagy

elhárítani szándékozza és az ideiglenes engedélyeztetés érdekében kielégítő indoklással szolgál.

4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok (amennyiben az eljárás kérelemre indul)

• A kérelmezőt jól meghatározó és kapcsolatfelvételt lehetővé tévő azonosító adatai.

• Alkalmazási terület, terméktípus megnevezése

4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok

• Az előre nem látott és más módon el nem hárítható veszély ismertetése.

• A kérelem jogosságát alátámasztó, szakmailag megfelelő és pontos indoklás.

• Dokumentumok a kérelemben igényelt biocid termék hatóanyagának 38/2003. (VII.7.) ESzCsM-FVM-KvVM 10.§-a szerinti megfelelősségéről.

A dokumentumok az alábbi formában nyújthatók be:

  •  eredetiben vagy

  •  hiteles másolatban vagy

  •  az eredeti bemutatása mellett fénymásolatban.

Amennyiben az ügyfél az eredeti dokumentum bemutatása mellett fénymásolatot nyújt be, azt az ügyintéző összeveti a bemutatott eredeti példánnyal és azonosság esetén a másolatra feljegyzi az eredeti példány bemutatásának tényét, időpontját, az illeték megfizetésének tényét, azt kézjegyével ellátja, az eredeti példányt pedig visszaadja az ügyfélnek. Ennek a nem hitelesített fénymásolatnak az illetéke oldalanként 100,- Ft, amelyet az eredeti okiraton (hátoldalán) kell illetékbélyegben megfizetni.

4.4 Jogszabály szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok

4.5 Ügyintézési folyamat leírása

Az általános ügyintézési folyamat leírását a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül találja meg.

4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb hatóságok

A biocid hatóanyag vagy termék alkalmazási céljától, ill. tervezett terméktípus szerinti alkalmazástól függően az OTH szakmai intézetei (OKI, OKBI, OÉTI, OEK) vagy az MGSZH, esetlegesen külső szakértő bevonása.

5. Ügyintézési határidő

Az ügyintézési határidő 30 nap.

Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról, kezdetéről, az ügyintézési határidőbe nem beszámítható időtartamokról, a határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül tájékozódhat.

6. Igazgatási szolgáltatási díj, illeték mértéke, megfizetés módja

Az eljárásért az 1/2009. (I.30.) EüM rendelet 1. számú melléklete VI.22. vagy 23. pontja szerinti igazgatási szolgáltatási díjat az eljárás megindításakor kell megfizetni postai befizetéssel vagy átutalással. Az eljáró hatóság számlaszámát az 1/2009. (I.30.) EüM rendelet 2. számú melléklete tartalmazza.

A díj megfizetését a kérelem benyújtásakor igazolni kell. A befizetés megtörténte a postai feladóvevény, illetve az átutalást bizonyító bankkivonattal igazolható.

Az igazgatási szolgáltatási díjfizetési kötelezettségről, a díj meg nem fizetéséről, a díjfizetési kötelezettség alóli mentességről szóló tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.

7. Elektronikus úton végezhető cselekményekről tájékoztatás

A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.

8. Egyéb

Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat
www.antsz.hu