1. Ügy megnevezése, tárgya
Radioaktív hulladékot (további felhasználásra már nem kerülő olyan radioaktív anyag, amely sugárvédelmi jellemzők alapján nem kezelhető közönséges hulladékként ) csak átmeneti vagy végleges hulladéktárolóban lehet elhelyezni.
Átmeneti hulladéktároló és a végleges hulladéktároló létesítéséhez, telepítéséhez, üzemeltetéséhez, átalakításához, megszüntetéséhez, lezárásához engedély szükséges.
Lezárási engedély csak végleges hulladéktároló lezárásához adható ki.
2. Eljáró hatóság megnevezése, postai és elektronikus címe, telefon- és telefax-száma, ügyfélfogadás rendje, illetékes ügyintéző(k) neve, beosztása
Eljáró hatóság: a hulladéktároló fekvése szerint illetékes Sugáregészségügyi Decentrum. Megyei kormányhivatalok népegészségügyi szakigazgatási szerveinek elérhetőségei és a Sugáregészségügyi Decentrumok felsorolását tartalmazó 16/2000. (VI.8.) EüM rendelet 7. számú melléklete, a Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül megtalálhatóak.
3. Alkalmazandó hatályos jogszabályok címe, száma
Az atomenergiáról szóló 1996. évi CXVI. törvény egyes rendelkezésének végrehajtásáról szóló 16/2000. (VI.8.) EüM rendelet
A radioaktív hulladékok átmeneti tárolásának és végleges elhelyezésének egyes kérdéseiről, valamint az ipari tevékenységek során bedúsuló, a természetben előforduló radioaktív anyagok sugár-egészségügyi kérdéseiről szóló 47/2003. (VIII.8. ) ESzCsM rendelet
4. Ügyintézési útmutató
4.1 Ki és hogyan nyújthatja be a kérelmet
A kérelmet benyújthatja természetes személy, illetve gazdálkodó szervezet.
A kérelem benyújtható írásban és szóban (természetes személy ügyfél esetében) is. Ez utóbbi esetben a hatóság ügyintézője a kérelemről jegyzőkönyvet vesz fel.
4.2 A kérelemben feltüntetendő adatok (amennyiben az eljárás kérelemre indul)
a) A kérelmező megnevezése, címe.
b) A kérelmező telephelyének (ahol a tevékenységet végzik) megnevezése, címe.
c) Létesítési engedélyben és üzemeltetési engedélyben szereplő előírások.
d) A végleges hulladéktároló lezárása szükségességének indokolása.
4.3 A kérelemhez csatolandó dokumentumok
a) Teljes körű biztonsági jelentés a kérelem megalapozásához.
b) Lezárási terv ( beleértve a telephely megtisztításának tervét ).
c) Aktív intézményes ellenőrzésre való áttérés terve.
A dokumentumok az alábbi formában nyújthatók be:
eredetiben vagy
hiteles másolatban vagy
az eredeti bemutatása mellett fénymásolatban.
Amennyiben az ügyfél az eredeti dokumentum bemutatása mellett fénymásolatot nyújt be, azt az ügyintéző összeveti a bemutatott eredeti példánnyal és azonosság esetén a másolatra feljegyzi az eredeti példány bemutatásának tényét, időpontját, azt kézjegyével ellátja, az eredeti példányt pedig visszaadja az ügyfélnek.
Amennyiben a hatóság másolja le az eredeti okiratot, oldalanként 100.- Ft illetéket kell az eredeti okiraton illetékbélyegben leróni
4.4 Jogszabály szerint kötelező, vagy az engedélyező hatóság által ajánlott formanyomtatványok
A kérelemhez a hatóság kérelem-mintát nem rendszeresített.
4.5 Ügyintézési folyamat leírása
Az engedélyezési eljárást végző Sugáregészségügyi Decentrum a megadott adatok alapján, szükség esetén helyszíni szemlét tartva dönt az engedély megadásáról. Az általános ügyintézési folyamat leírását a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül találja meg.
4.6 Közreműködő szakhatóságok, egyéb hatóságok
Az engedélyezési eljárások során az alábbi szakhatóságok működnek közre: minden esetben:
a) környezetvédelmi, természetvédelmi és vízügyi felügyelőség,
b) építésügyi hatóság,
c) az Országos Atomenergia Hivatal,
d) Országos Rendőr-főkapitányság,
e) bányakapitányság.
Nyitott sugárforrás esetén:
a Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, a fővároban Fővárosi Tűzoltó-parancsnokság és Fővárosi Polgári Védelmi Igazgatóság.
Ha az eljárás honvédelmi vagy katonai célú létesítmény működési vagy védőterületén tervezett létesítmény megvalósulására irányul:
Honvéd Vezérkar főnöke.
5. Ügyintézési határidő
Az ügyintézési határidő 30 nap.
Az ügyintézési határidő meghosszabbításáról, kezdetéről, az ügyintézési határidőbe nem beszámítható időtartamokról, a határidő számítási módjáról a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül tájékozódhat.
6. Igazgatási szolgáltatási díj, illeték mértéke, megfizetés módja
Az eljárásért az 1/2009. (I.30.) EüM rendelet 1. számú melléklete VIII.14.4. pontja szerinti igazgatási szolgáltatási díjat az eljárás megindításakor kell megfizetni postai befizetéssel vagy átutalással. Az eljáró hatóság számlaszámát az 1/2009. (I.30.) EüM rendelet 2. számú melléklete tartalmazza. A díj megfizetését a kérelem benyújtásakor igazolni kell. A befizetés megtörténte a postai feladóvevény, illetve az átutalást bizonyító bankkivonattal igazolható.
Az igazgatási szolgáltatási díjfizetési kötelezettségről, a díj meg nem fizetéséről, a díjfizetési kötelezettség alóli mentességről szóló tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.
7. Elektronikus úton végezhető cselekményekről tájékoztatás
A tájékoztató a „Hatósági ügyintézés/Egyéb fontos információk” menüponton belül elérhető.
8. Egyéb