Regisztráció
Az ÁNTSZ portálon a különböző szolgáltatások elérése regisztrációhoz kötött, mely a következő módon végezhető el. A www.antsz.hu weboldalon, a jobb-felső sarokban található Bejelentkezés dobozon belül, a Regisztráció-t kell kiválasztani.
A Regisztráció-ra kattintva a felugró ablakban lehet megadni a regisztrációhoz szükséges adatokat. Adatbiztonsági okokból, olyan email címet kell megadni, melyet a regisztráló egyedül használ. A rendszer figyeli, hogy az űrlapon megadott cím már meglévő felhasználóhoz tartozik-e, és ha igen, akkor a regisztráció elutasításra kerül.
A partnernél a munkáltató adatai (melynek a nevében regisztrál) szerepeljenek. Az adószámhoz kapcsolódó névnek, és a Regisztráló által megadott névnek egyeznie kell.
A hozzáférési kérelem leírása szekcióban a kívánt szakrendszeri jogosultságo(ka)t kell kiválasztani. Több jogosultság kijelölésére a Ctrl billentyű folyamatos lenyomása és az egér bal gombjának használata alkalmas
A regisztrációs űrlapon a csillaggal jelölt mezők kötelezően kitöltendőek. Az Üzenet az adminisztrátornak szövegdobozban megadható egyéb információ a regisztrációval kapcsolatban.
A kitöltött űrlap elküldése után az ÁNTSZ rendszer adminisztrátorai ellenőrzik az adatokat, majd pozitív elbírálás után a felhasználót a belépési adatokról e-mailben értesítik. A regisztráció elbírálása több napot is igénybe vehet.
Felhasználói adatok módosítása
Belépést követően a felhasználói adatokat a portál jobb felső részében található Bejelentkezés dobozban a saját nevünkre kattintva érhetjük el. A felhasználónév, és jelszó megadása után az OK gombra kattintva lehet belépni.
Bejelentkezés után az alább látható doboz jelenik meg a bejelentkezés helyén. Itt a névre kattintva lehet módosítani az adatokat.
A felugró egy ablakban megjelenő űrlapon van lehetőség az adatok módosítására. Módosíthatóak személyes adataink, illetve plusz adatok felvitele is elvégezhető. Az adatmódosítás befejezése után, a változtatást a Mentés gomb megnyomásával lehet véglegesíteni.
A felületen a Jogosultságaim linkre kattintva megtekinthetőek a felhasználói jogosultságok, valamint További jogosultságok is igényelhetőek.
További jogosultságok igénylése
A további jogosultságokat az ÁNTSZ portálon belépés után a saját nevünkre kattintva a Felhasználói adatok módosítása felületen lehet elérni a Jogosultságaim link segítségével.
A felületen megtekinthetőek az éppen aktuális jogosultságok szakrendszerre és partnerre bontva, valamint az új jogosultság igényléshez szükséges űrlap.
A felhasználónak lehetősége van az aktuális partner hozzáféréseinek bővítésére, valamint akár új partnerrel történő belépési jogosultságokat is igényelhet. Amennyiben új partnert szeretne felvenni, először a Partner alatti Új rádiógombot kell kiválasztania. Alatta meg kell adni a partner adatait. Ezután szükséges megjelölni, hogy melyik szakrendszerbe szeretne jogosultságot kérni.
A jogosultságigénylést már meglévő partnerhez is elvégezheti. Ebben az esetben a Partner alatt a Jelenlegi opciót kell választania, ezután szintén megadni a szakrendszert, és a jogosultságot. Az Elküld gombbal tudja véglegesíteni a jogosultságigénylést.
A mezők megfelelő kitöltése után a rendszer adminisztrátorok hagyják jóvá, vagy utasítják el a kérelmet, melyről email üzenetben értesítik a felhasználót.
Az űrlapok kitöltése során ún. biztonsági teszt kitöltése szükséges. Amennyiben az ábrán található karakterek nem egyértelműek, a képre történő kattintással új kombinációt ajánl fel a rendszer.